söndag 16 november 2008

hejsan!

under den senaste veckan har jag jobbat väldigt mycket med projektet. I fredags på "projekt och företagande "så hann jag med att göra en planering för november, där jag skrev vad jag ska hinna med denna månaden samt vad jag gjort hitills i november. förutom planeringen så satte jag ihop ett visitkort som jag har tänkt printa ut några exemplar hemifrån. på måndag kommer jag på lektionen och då kommer jag att ta med visitkort, planering och affärsplan. jag har lagt ut annons på blocket och jag fick ett svar faktiskt. tjejen var dock inte säker på om hon ville ha porträtt för hon ville se fler bilder jag gjort. jag sa till henne att det snart kommer fler bilder och att hon kan bestämma sig då. efter detta så har jag fått rita fler hundar och igår så ritade jag en jack russel terrier, och idag håller jag på med en chihuahua. jag har även en bulldog valp som är klar. jag ska lägga in alla bilderna imorgon just för att min scanner har gått sönder och min pappa köpt en ny som kommer på måndag. i fredags pratade jag med caroline och det visar sig att hon behöver få in pengar till afficsher som hon ska trycka upp. vi pratade därför om att ha en loppis hon hade många saker hon ville sälja och jag tänkte att då kunde jag använda de som ett säljtilfälle. jag tar med mig bilder och visitkort och delar ut de till folk samtidigt som de kan titta på bilder. jag tänkte också att jag kunde genomföra en marknadsundersökning under loppisen. om någon handlar så tänkte jag att jag kunde fråga om :
-har du husdjur?
-hade du velat ha ett porträtt av ditt husdjur?
-hur mycket hade du betalat för ett porträtt i svart och vitt 200, 300, 400, 500?
- vad hade du maximalt betalat?

på så sätt kommer jag att få veta hur många djurägare (i procent) som är intresserade av ett porträtt samt hur mycket de kan tänkas betala för det är jag väldigt osäker på.
Jag har inte hittat en enda person som gör porträtt för mindre än 500 kr (svart och vitt)

Mitt nästa mål är att rita fler djur som jag ska lägga in på "hemsidan". jag tror det kommer att få fler personer intresserade, när jag sedan har ett bra underlag så kommer jag att lägga ut fler annonser tex på tradera. jag har märkt att annonerna fungerar ganska bra 30 personer var inne och tittade på hemsidan efter jag la ut den första annonsen.

1 kommentar:

Christian sa...

Så! Nu är det i rullning på riktigt och jag tycker det är spännande att följa hur det går för dig! Om du fortsätter så här så kommer du att ha en grön lampa konstant. Gör saker, blogga, gör saker, blogga....