tisdag 11 november 2008

hejhej igår lade jag ut en annons på blocket.se jag skev med massa djur i annonsen och så la jag in den under kategorin hund så den kommer upp när man söker på hund, katt , gnagare osv. alltså man behöver inte söka på HUSDJUSPORTRÄtt utan de blir lättare och hitta+ fler kommer att se det och kanske också bli sugna. jag har höjt priset lite eftersom min pappa såg bloggen och tyckte att det blir mer proffesionellt att ta mer betalt. han tror jag kommer att få fler kunder då (han tyckte att 300 var alldeles förlite..)men om jag inte får några svar så är det bara att sänka priset hehe tvärtom är lite svårt. sen så har jag lagt till på bloggen att jag gör hästporträtt fast helst på a3 papper för det bli snyggast eftersom det annars blir för stort hästhuvud på för litet papper men de kostar då 500 kr. allt detta står på min blogg exakt all information en sak som jag har som fördel hos min konkurrent. hon verkar vara den enda synliga på blocket men jag vet att det finns fler men de har inte sin "reklam" på samma ställe som jag och de är inte så aktuella eftersom:

http://www.mariaorstrom.se/default.aspx?articleId=2009&lang=SE: denna damen målar porträtt i olja och hon tar 20 000 - 25 000 för ett porträtt(inte min prisklass direkt)

http://www.blocket.se/vi/18797476.htm?ca=11_s:detta är den person som jag anser vara min enda konkurrent. jag tror att jag ligger bättre till om man jämför för hon har tex ingen hemsida där hon förklarar allting, hon tar 200 kr mer än mig, det är svårare att hitta hennes annons(man måste vara ute efter ett husdjursportråätt om man ska se den) man ser den inte bara i förbifarten som man ser min.

jag har tänkt såhär att jag kommer att utveckla min affärside peu un peu eller hur de nu stavas.
jag har skitmånga ideer om vad man kan göra men för det behöver jag KAPITAL och det behövr jag inte för att göra djurporträtten förutom minikostnader men de grejerna jag använder till porträtten använder jag ändå så de behöver jag inte bry ej om. jag tänkte såhär för jag hittade en kvinna i jag vet inte om det är usa eller england eller var det va men hon gjorde skiiiiiiiitfina poträtt men hon gjorde dem i färg. och det skulle vara min nästa ide såfort jag får kapital. denna tjejen gjorde grymma grejer men jag tror det var hennes jobb för på hemsidan hade hon jättemånga verkligen jättemånga bilder som hon gjort. hennes pris för en bild var ändå inte så jättedyrt med tanke på hur fina de var 1300 för en hund och 1700 för en häst. anledningen till att jag inte kan börja göra sådanna är att de pennorna man behöver är speciella färgpennor "pastell pennor" och en ask med bra sådanna i typ alla färger man bhöver(för man behöver lla färger eftersom det är inte som målarfärger, där man kan blanda alla fäger man vill ha) kostar typ 950 kr. men om jag säljer porträtt för dem pengarna så tänker jag utveckla. sedan tänkte jag också göra människo porträtt men jag måste öva mig mer på det för ibland blir det precis likt och ibland blir det inte likt. men jag tror nog att det hade arit ganska populärt med människoporträtt. sedan har jag en till ide som jag bara precis har börjat tänka igenom och som jag inte vet om jag kommer kunna göra men jag ska prova och testa och höra mig för. det finns något som heter airbrush, man spray målar och det blir riktigt snyggt, och jag tänkte mig att folk kunde skicka en bild på exakt (nästan) vad som helst inte något för komplicerat för jag tror det är ganska svårt och lära sig hur man "airbrushar" men sen skulle jag spraymåla på kläder och skor och sånt. så jag köper in tp vita t-shirts och skor sen sprayar jag motiv på de. men det är bara en ide som får vänta ett tag till.
det ar väl det hela nu får jag hoppas att någon hör av sig på annonserna. jag har också lagt ut lite reklam på lite hundforum.
hejdå

1 kommentar:

Christian sa...

Hej!

Bra jobbat! Du har många goda idéer och det är klart du kan utveckla dom efter hand! Kör på bara så får vi se var du hamnar.

Jag har en negativ synpunkt och den gäller ditt språk. Jag tycker det är väldigt jobbigt att läsa så här långa inlägg om de ska vara skrivna så talspråkligt.