söndag 25 januari 2009

hejsan det har varit lite uppehåll på sista tiden och jag har försökt tänka ut nya sätt att marknadsföra mig, jag har lagt upp en ny annons på blocket och det har fungerat jättebra sist jag gjorde det men jag misstänker att det inte kommer fungera särskilt bra denna gången. detta tror jag därför blocket har ändrat sina regler och nu kommer min annons upp på "övriga tjänster" och inte på "husdjur och husdjurstillbehör". detta gör så att det bara är de som söker på porträtt kommer att se den. hade den legat på husdjurstillbehör så hade många fler sett den. då hade folk kanske blivit sugna på att skaffa ett även om de egentligen inte haft en tanke på det. jag har även spånat på en ny budget och här kommer den

intäkter

husdjursporträtt 900 kr


kostnader

annonsering 40 kr
papper 30 kr
pennor 20 kr
visitkort och andra pappersannonser 20 kr
summa kostnader: 110 kr

jag hade blivit nöjd med kanske 2 kunder till och jag hoppas att jag med hjälp av mina nya ideer kan få det. jag har idag varit ute i byn där jag bor och satt upp annonser med bilder och visitkort som folk kan ta. jag tror att det kommer fungera bra eftersom många går förbi när de är ute med just sina hundar. i byn här jag bor bor det omkring 50 hundar och minst lika många katter. jag ska vänta nu till nästa vecka och se ifall någon har nappat på min annons och om inte så har jag en annan ide om marknadsföring. jag tänkte trycka upp visitkort fast lite större än de jag har nu och sen gå omkring och lägga dem i brevlådor på gator där jag vet bor många djurägare. ifall jag gör det vet jag iallafall att folk ser det.

1 kommentar:

Christian sa...

Ok! Skriv och berätta hur det går! Jag håller tummarna för fler kunder!